Duitsland

2 april 2015

Dag 1

Na een lange reis met de trein, komen we aan in Berlijn. We gaan met de taxi naar het hotel aster an der messe. We besluiten deze dag niks te doen omdat het de eerste dag is. 's Avonds eten we in het restaurant Volt.

Dag 2

's Ochtends eten we in het hotel (het ontbijt was inbegrepen). We gaan vandaag naar het museum Akademie der Kunste. We gaan ook naar de supermarkt, en halen eten zodat we zelf avondeten kunnen maken. 's Avonds eten we hiervan.

Dag 3 - 4 - 5

Op deze dagen hebben we niks anders gedaan dan het verkennen van Berlijn. We hebben veel souvinirs gekocht. We eten telkens van ons gekochtte eten.

Dag 6

We bezoeken vandaag de Berlijnse muur. 's Avonds eten we in het Sage restaurant.

Dag 7

Vandaag vertrekken we naar een ander hotel in München genaamd CREO living. We eten voor het laatst van ons eigen eten (dat bijna op is).

Dag 8

We zijn in het nieuwe hotel. We eten 's Avonds in het hotel zelf. Verder doen we deze dag niks.

Dag 9

Vandaag gaan we naar het München Residenz. We eten in het restaurant Davvero.

Dag 10 - 11 - 12

Net zoals in Berlijn, verkennen we ook deze keer de stad. We kopen eten in de supermarkt en eten hier 's avonds van.

Dag 13

Deze dag hebben we uitgerust want we hebben al, behoorlijk veel gedaan.
Ook deze avond eten we weer van ons gekochte eten.

Dag 14

Vandaag vertrekken we weer naar een ander hotel in Frankfurt: Pension zur schlummerstub.
We gaan er met de taxi heen 's avonds, en vergeten om te eten.

Dag 15

We verkennen gelijk de eerste dag in de nieuwe stad de stad. We bezoeken kleine restaurantjes en zitten 's avonds al zo vol dat we geen eten meer hoeven.

Dag 16

We rijden vandaag met de taxi naar het zwarte woud. De reis duurt heel lang, en omdat we rond de avond vertrokken, rijden we 's nachts door.

Dag 17

We zijn in het zwarte woud en het is er heel mooi. We hebben al 2 wandelingen gemaakt en eten in het restaurant HOA sen. 's Avonds vertrekken we helaas al weer en rijden 's nachts weer door.

Dag 18 - 19 - 20

Deze dagen hebben we gewoon in het hotel niks zitten doen, want we waren moe van de wandelingen. We moeten nog een keer naar de supermarkt op dag 20 want het eten was op. We eten de 18e dag pannekoeken en de 19e patat.

Dag 21

Vandaag gaan we weer naar een andere overnachtingsplek in Hagen: Jugendherberge Hagen.

Dag 22

We zijn in Hagen. We hebben nog maar 3 dagen totdat we naar Lauri's tante gaan, dus we bezoeken gelijk het kasteel neuschwasstein in Beieren, waar we met de taxi heen gaan. Tegen de avond zijn we al weer terug in de jeugdherberg en hebben geen zin meer in eten.

Dag 23 - 24 - 25

We hebben deze dagen Hagen verkent en spullen gekocht. We eten van ons eigen gekochte eten uit München.

Dag 26

We worden op gehaald door Lauri's tante om naar haar huis te gaan en daar te logeren. We eten die avond bij haar

Dag 27

De tante van Lauri is heel aardig en ze kan goed eten maken. Helaas moeten we morgen al weer gaan we gaan dan naar Oostenrijk.

Dag 28 (laatste)

Vandaag is de laatste dag dat we bij de tante en in Duitsland zijn. We nemen afscheid en vertrekken met de trein naar Oostenrijk.

- EINDE REIS DUITSLAND -